EGR ventil

Vše o dieselech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Příspěvekod Ferrari00007 » 19 říj 2008, 22:06

Ten EGR je iba mechanická hračka s gumovou membránou. Funguje na princípe podtlaku. Hlavné závady sú:
1. zaoxidovaná stredová tyčka - EGR sa neotvára, alebo nevracia
2. netesná dosadacia plocha klapky EGR ústiaca do sania - stále prisávanie vzduchu
3. žiadny podtlak v gumovej hadičke vedúcej do EGR - podtlak drží ventil zatvorený nad 2700 ot/min a priviera ho podľa potreby v nižších otáčkach v závyslosti na výkone
4. elektromagnetický ventil je kaput
5. vymenené/otočené hadičky VAC a OUT na elektroventile

Pokiaľ nebol opravovaný kladivom je málo možností k tak častej závade, ako sa popisuje v mnohých fórach
Niekoľko odpovedí najdete aj tu :
http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... pic&t=7900
http://fiatmareaclub.com/modules.php?na ... egr+verzus
Alfa 145 1,4 TS 16V, 103 talianskych koní
Metalic blue
Opäť v plnej sile :)
http://noskaj.rajce.idnes.cz/Alfa_Romeo_145_1,4_16V/
http://pokec.azet.sk/ferrari00007?i9=3d ... deo=460635
Uživatelský avatar
Ferrari00007
1,6 TS
 
Příspěvky: 48
Registrován: 26 lis 2007, 21:57
Bydliště: Levice, Nové Zámky +421907096094

Příspěvekod enrico145 » 12 pro 2008, 16:08

Lidi nevím co kdo tady povídáte o tom že EGR ventil má nějaký vlil na výkon...Je to naprostá pičovina egr ventil slouží k tomu,aby u naftových motorů při nízkých a mírně zvýšených otáčkách to tolik nehulilo...páč při mírně zvýšených otáčkách je hafo oxidu dusíku a egr tyto oxidy má co nejvíce zmírnit...Takže prosím už žádné keci o tom jak egr ventil má vliv na výkon...Není to vubec pravda!!!!
Jezdit nejrychleji neznamená nejstylověji
Uživatelský avatar
enrico145
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 95
Registrován: 11 pro 2008, 21:43
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvekod pandiesel » 13 úno 2009, 20:03

Jelikož nejsem Bursík ze strany zelených tak mé EGR :savle: je nádherně zaslepeno měděným plíškem. Motor si láskou z toho, že nemusí znova žrát ty hovna co tlačí do výfuku, jen přede. EGR :axe: . Ubytek výkonu nepozoruji, byl zaslepený při kompletní GO motoru. takže tak. :driver:
Jede Traktor jede Do hor, jede do hor orat brambor. JTD
Uživatelský avatar
pandiesel
1.7 TS
 
Příspěvky: 83
Registrován: 07 říj 2008, 08:21
Bydliště: Zlín

Re:

Příspěvekod Alfik » 29 bře 2009, 19:33

enrico145 píše:Lidi nevím co kdo tady povídáte o tom že EGR ventil má nějaký vlil na výkon...Je to naprostá pičovina egr ventil slouží k tomu,aby u naftových motorů při nízkých a mírně zvýšených otáčkách to tolik nehulilo...páč při mírně zvýšených otáčkách je hafo oxidu dusíku a egr tyto oxidy má co nejvíce zmírnit...Takže prosím už žádné keci o tom jak egr ventil má vliv na výkon...Není to vubec pravda!!!!

Ked ti ten EGR na chuja tesni a prepusta plyny do sania pri zvysenych otackach,nehladet na to ,ze turbo sa potom roztoci o dost pomalsie,tak si myslim,ze ked je spatny,tak rozdiel vo vykone urcite spoznas....Ak nie,nesadaj do auta :drinkers:
A este zalezi na ktorej motorizacii ten EGR zaslepite.Na jednej to robi problemy a na druhej nie. Tie ktore maju elektronicky,tak blbnu...Svieti kontrolka a podobne.
Alfa 156 2.4 JTD + Sarkan Chip+Katik na majzel
Uživatelský avatar
Alfik
1,5 twin carb
 
Příspěvky: 37
Registrován: 28 úno 2008, 18:30

Re: Re:

Příspěvekod Boomer » 31 bře 2009, 17:13

Alfik píše:
enrico145 píše:Lidi nevím co kdo tady povídáte o tom že EGR ventil má nějaký vlil na výkon...Je to naprostá pičovina egr ventil slouží k tomu,aby u naftových motorů při nízkých a mírně zvýšených otáčkách to tolik nehulilo...páč při mírně zvýšených otáčkách je hafo oxidu dusíku a egr tyto oxidy má co nejvíce zmírnit...Takže prosím už žádné keci o tom jak egr ventil má vliv na výkon...Není to vubec pravda!!!!

Ked ti ten EGR na chuja tesni a prepusta plyny do sania pri zvysenych otackach,nehladet na to ,ze turbo sa potom roztoci o dost pomalsie,tak si myslim,ze ked je spatny,tak rozdiel vo vykone urcite spoznas....Ak nie,nesadaj do auta :drinkers:
A este zalezi na ktorej motorizacii ten EGR zaslepite.Na jednej to robi problemy a na druhej nie. Tie ktore maju elektronicky,tak blbnu...Svieti kontrolka a podobne.


jojo, já ho třeba zaslepil na 3.0 V6 ... :?: :wink:
Alfu: mám dvě 0916 a 0939
Tel: mám dual J5
Mejl: mám taky - monza@centrum.cz

...bo někdy se holt vyplatí připlatit!
Uživatelský avatar
Boomer
'Ethanol dokonalosti'
 
Příspěvky: 1753
Registrován: 20 bře 2007, 20:51
Bydliště: Jinej Svět

Re: EGR ventil

Příspěvekod Marek » 31 bře 2009, 19:58

Boomer: Ještě napiš, že jsi na V6 vyměnil i variátor a budu i tu připadat jak na jiném webu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Marek
3,0V6
 
Příspěvky: 2016
Registrován: 13 úno 2007, 11:02
Bydliště: Ostravsko

Re: EGR ventil

Příspěvekod Pišta » 02 dub 2009, 10:27

:smich:
Síla
Rychlost
Temperament
Krása
To je moje Alfa..156 JTD
Uživatelský avatar
Pišta
1,9 TD
 
Příspěvky: 196
Registrován: 16 bře 2007, 16:16
Bydliště: Opava

marek

Příspěvekod .mycTD » 02 dub 2009, 15:27

:lol:
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: EGR ventil

Příspěvekod bjukemen » 03 zář 2009, 14:31

...tak a už aj ja mam problem z EGR na diagnostike stale vyhadzuje chybu EGR bla bla egr je pritom zaslepeny a podtlak je odpojeny ale aj ked podtlakove ovladanie zapojím tak tiež to hadže chybu ...po vymazaní pamäťi zavad chyba stale pretrvava...Ako je to možne ked mam ešte unijet..???ale normu Euro 3
alfa 156 sw 110kw 2003
bjukemen
1,6 TS
 
Příspěvky: 50
Registrován: 06 čer 2009, 18:06

Re: EGR ventil

Příspěvekod GASKA PETR » 06 bře 2011, 21:02

ja.... setrim na ALFA GT................................................ .../nekdy bude/
ja.... ALFA ROMEO 147 / 1.9 JTD 16V 103KW 140koni /zatim/ /zatim/
ja.... ALFA ROMEO 156 / 2.0 T.S 117KW 160koni .............. .. /bylo/
Uživatelský avatar
GASKA PETR
1.7 TS
 
Příspěvky: 77
Registrován: 13 dub 2007, 02:48

Re: EGR ventil

Příspěvekod jurki888 » 08 dub 2012, 09:52

POKIAL MATE DIAG TAK NA NEJ SI MOZTE POZRET AKO FUNGUJE EGR NA VOLNOBECH JE OTVORENY A Z NARASTAJUCIMI OTACKAMY SA ZATVARA CCA DO 3000 CIZE TURBO TLACI DO VYFUKU AKO MOZE TEDA IST VZKON HORE?SAMOZREJME U NOVSICH JTDM TO TREBA UPRAVIT V MAPE INAK JE TAM NUDZAK A PRETO TO IDE ZLE
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF SWIRL OFF Sarkan cip ON :-)
jurki888
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 01 dub 2012, 18:30

Re: EGR ventil

Příspěvekod DresikGTA » 10 dub 2012, 11:49

Ja mel EGR i na 2.0 8VT v Dedre :) Sel pryc komplet.

Tady je fotka meho JTDmka. Klapka obalena srackama, sani taktez, EGR bude urcite take zanesen..Musim to cele rozdelat a cistit..
Obrázek
Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA
Alfa ROmeo 156 SW 1.9 JTDm 16v
Lancia Dedra SW 1.8 VVT
Lancia Delta HPE HF
dresik@libero.it
DresikGTA
1,4 IE
 
Příspěvky: 12
Registrován: 03 dub 2012, 23:16

Re: EGR ventil

Příspěvekod jurki888 » 17 črc 2012, 18:39

bez ptovlenov prejde oni tam ten motor turuju a ftedy je ehr zavrety
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF SWIRL OFF Sarkan cip ON :-)
jurki888
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 01 dub 2012, 18:30

Re: EGR ventil

Příspěvekod Rom » 22 lis 2015, 14:03

vyměnil jsem EGR za repasovaný a pak na netu najdu video na vyčištění na you tube. Takže vyčistit jde. Nechal jsem si udělat na EGR podložku mezi elektr. a mechanickou část aby zůstal EGR zavřený ale el. část fungovala pro řídící jednotku zatím dobrý.
Apropo spotřeba neklesla po výměně ventilu. Jen se dřív ohřál motor.
dodávám článek o EGR z netu http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009120602
Rom
Uživatelský avatar
Rom
1,4 IE
 
Příspěvky: 7
Registrován: 16 úno 2013, 14:57
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvekod Milan33 » 26 srp 2017, 17:31

Zaslepit EGR je fajn, ale u některých motorů je potřeba ho vyřadit elektronicky. Z ogiky věci nemůže funkční egr zvýšit výkon a snížit spotřebu. Pouští do sání spaliny a směs díky tomu hůř hoří. Protože jednotka nepřidá víc paliva, tak se výkon snižuje, spotřeba zůstane prakticky stejná. Při zaslepeném ventilu směs hoří lépe, výkon jde nahodru a jednotka dává méně paliva. Moje zkušenost... motor jde bez něj lépe a spotřeba +/- o půl litru dolů na dálkách.
Milan33
1,4 IE
 
Příspěvky: 1
Registrován: 26 srp 2017, 17:20

Předchozí

Zpět na TD & JTD motory (TD & JTD engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron