Diag systému Motronic ML4.1&oprava AFM čidla

Vše o boxerech..

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Diag systému Motronic ML4.1&oprava AFM čidla

Příspěvekod Sejny » 14 čer 2008, 21:02

Následující řádky se týkají motoru 1.7 16V vybaveného řízením Bosch Motronic ML4.1, ale například diagnostika by měla být podobná u všech Bosch systémů použitých v Alfách 33.
U 33 není váha vzduchu řešená čidlem ale klapkou na pružině ovládající potenciometr. Stačí když z váhy sloupneš krytku a uvidíš to. Dráha potenciometru se dá vyčistit vatou na špejlce za pomocí izopropyl alkoholu, pak je třeba ji ošetřit, nejlépe funguje klasická smradlavá leštěnka na nábytek diava(to není vtip), opět je vhodné v ní namočit kousek vaty a dráhu lehce potřít a přebytek leštěnky setřít. V žádném případě nepoužívat obyčejný olej! Pro ošetření dráhy by asi šel použít i sprej kontakt 701(snad název nepletu) který je k zakoupení v GM electronic ( www.gme.cz ). Pak doporučuju změřit čidlo teploty nasávaného vzduchu které je přímo v těle váhy, při okolní teplotě 20°C má mít cca 2kohm a je NTC takže se vzrůstající teplotou se odpor snižuje. Pro ověření jestli všecko funguje si vyrob diagnostiku. Je to velice jednoduché, stačí ti LED dioda(barva dle vkusu), rezistor 680ohm až 1kohm, spínací tlačítko a tento konektor: http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=C ... ES06600840

a nyní schéma:
Obrázek

a je hotovo:

Obrázek

Tuto věcičku zapojíš do konektoru který najdeš pod palubkou u spolujezdce na kabelu vedoucímu do řídící jednotky. No a nyní postup:

1 Zapoj diagnostiku do konektoru
2 Zapni klíček(LEDka svítí)
3 Podrž tlačítko zmáčknuté 5 sekund
4 LEDka zhasla, nyní se cca na 2 sec rozsvítí a začne vyblikávání kódu v následujícím formátu: (hvězdička je jedno bliknutí. poddtržítko mezera)

dlouhé bliknutí_****_****_****_****_dlouhé bliknutí(nyní se kód opakuje)

Teď důležitá věc - tabulka kódů:

1211 - Napětí baterie mimo povolený rozsah
1212 - Vadný spínač volnoběhu nebo závada v jeho obvodu
1213 - Vadný spínač plného otevření škrt. klapky nebo závada v obvodu
1214 - Vadné čidlo teploty motoru
1221 - Vadná váha vzduchu nebo její obvod
1222 - Vadný nastavovač volnoběhu nebo jeho obvod
1223 - Hodnoty z lambda sondy mimo rozsah korekcí
1224 - Vadná lambda sonda nebo její obvod
1225 - Vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu
1243 - Vadné relé palivového čerpadla
1244 - Vadný ventil odsávání výparů paliva
1251 - Poškozená data v EPROM(vadná řídící jednotka)
4444 - Nenalezena žádná závada

Vnímavější již snad chápou interpretaci kódů, pokud ti diag vyblikala vzorový kód jaký jsem napsal nad tabulkou, můžeš si blahopřát, vše je v pořádku. Kód se skládá ze čtyř bloků přičemž každý určuje počtem bliknutí jednotlivá čísla u tabulky závad. Pokud bude vadné čidlo teploty motoru bude to vypadat takto: dlouhé bliknutí_*_**_*_****_dlouhé bliknutí a nyní se kód do nekonečna opakuje dokud zase na 5 sekund nepodržíš tlačítko, pak se buď začne vypisovat další závada anebo LED začne pomalu dlouze blikat což znamená že žádná další závada není zapsána. Paměť závad se dá vymazat tak že tlačítko podržíš 10 sekund. Pak vypneš/zapneš klíček a pokud spustíš diag tak ti vybliká žádné závady.

Další režim je testování elektromechanických prvků systému, inicializuje se takto:
1 zmáčkneš tlačítko a držíš zmáčklé
2 zapneš klíček
3 po 5sec pustíš tlačítko

Po otevření kapoty uslyšíš cvakat vstřikovače, pokud teď tlačítko na 5 sec zmáčkneš začne se testovat nastavovač volnoběhu(přejíždí od min do max otevření), při dalším zmáčknutí začne cvakat ventil zpětného odsávání par.

Až zase někdy potlačím svůj bezmezný kopr tak popíšu jak u Motronicu ML4.1 zrušit lambda regulaci bez negativního dopadu na spotřebu a tím možnost bez náhrady odstranit lambdasondu a i katalyzátor.

//edit: Při psaní tohoto příspěvku padlo jedno Starobrno Medium 11°, neumřelo žádné zvíře a netrpěla žádná Alfa :)
AR 75 2.0TS Black.... Vůz mafiána

Alfa 33 1,7 16V Sport QV Black Na hlínách a s klímou.... R.I.P
Uživatelský avatar
Sejny
1.7 TS
 
Příspěvky: 87
Registrován: 28 lis 2007, 03:21
Bydliště: near Tišnov

Příspěvekod Pchavli » 15 čer 2008, 10:57

BRAVO !!! Krásná práce! 8) 8) 8) 8) 8) 8) Ostatní velice ocení!
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod .mycTD » 15 čer 2008, 17:07

jj, konecne nejakej smysluplnej prispevek 8)
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Příspěvekod michaldawn » 15 čer 2008, 17:26

8) 8) 8)
Alfa Romeo GT, 1.8TS, černá
Alfa Romeo 33, 1.7 16V, černá
-----------------------------------
http://www.dvorakmichal.eu
Uživatelský avatar
michaldawn
Administrator
Administrator
 
Příspěvky: 250
Registrován: 14 čer 2007, 12:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Feri » 16 čer 2008, 17:12

zlatý český ručičky si dokážou poradit se vším. Doufám že moje Slovensko - Maďarsko - Polské to zvládnou taky.
Alfa Romeo 33 1.7ie, r.v.1989
Uživatelský avatar
Feri
1,9 JTD
 
Příspěvky: 241
Registrován: 15 čer 2007, 09:06
Bydliště: Písek

Příspěvekod Palda164 » 19 črc 2008, 13:37

Sejny

Nefungoval by náhodou tento systém i na Alfu 164, tedy ještě rozdělovačovou 1989????
nováček, dříve BMW, Mazda,Mercedes,Renault
Palda164
1,6 TS
 
Příspěvky: 50
Registrován: 02 čer 2008, 20:01
Bydliště: Hrušky

Příspěvekod lukee » 19 črc 2008, 15:43

Nemáte někdo podobný trik na Twin Sparky 16V? :)
939, 930, 167
Motociclo: Moto Guzzi Stelvio 1200
Uživatelský avatar
lukee
Site Admin
 
Příspěvky: 1589
Registrován: 12 úno 2007, 07:48

Příspěvekod Pchavli » 19 črc 2008, 16:15

lukee píše:Nemáte někdo podobný trik na Twin Sparky 16V? :)


Ty už snad přečte každá moderní diagnostika.
V tomhle to mají 33káři složitější
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod Kuba » 21 črc 2008, 23:33

neda se stim neco zkazit? :D
Alfa Romeo 33 Nero 1,7 16V r.92, dříve Permanent 4x4(odešel kardan)
Uživatelský avatar
Kuba
Moderátor
 
Příspěvky: 181
Registrován: 12 úno 2007, 15:03
Bydliště: Litoměřice


Zpět na Boxer motory (Boxer engines)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron