Stránka 1 z 1

Diag systému Motronic ML4.1&oprava AFM čidla

PříspěvekNapsal: 14 čer 2008, 21:02
od Sejny
Následující řádky se týkají motoru 1.7 16V vybaveného řízením Bosch Motronic ML4.1, ale například diagnostika by měla být podobná u všech Bosch systémů použitých v Alfách 33.
U 33 není váha vzduchu řešená čidlem ale klapkou na pružině ovládající potenciometr. Stačí když z váhy sloupneš krytku a uvidíš to. Dráha potenciometru se dá vyčistit vatou na špejlce za pomocí izopropyl alkoholu, pak je třeba ji ošetřit, nejlépe funguje klasická smradlavá leštěnka na nábytek diava(to není vtip), opět je vhodné v ní namočit kousek vaty a dráhu lehce potřít a přebytek leštěnky setřít. V žádném případě nepoužívat obyčejný olej! Pro ošetření dráhy by asi šel použít i sprej kontakt 701(snad název nepletu) který je k zakoupení v GM electronic ( www.gme.cz ). Pak doporučuju změřit čidlo teploty nasávaného vzduchu které je přímo v těle váhy, při okolní teplotě 20°C má mít cca 2kohm a je NTC takže se vzrůstající teplotou se odpor snižuje. Pro ověření jestli všecko funguje si vyrob diagnostiku. Je to velice jednoduché, stačí ti LED dioda(barva dle vkusu), rezistor 680ohm až 1kohm, spínací tlačítko a tento konektor: http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=C ... ES06600840

a nyní schéma:
Obrázek

a je hotovo:

Obrázek

Tuto věcičku zapojíš do konektoru který najdeš pod palubkou u spolujezdce na kabelu vedoucímu do řídící jednotky. No a nyní postup:

1 Zapoj diagnostiku do konektoru
2 Zapni klíček(LEDka svítí)
3 Podrž tlačítko zmáčknuté 5 sekund
4 LEDka zhasla, nyní se cca na 2 sec rozsvítí a začne vyblikávání kódu v následujícím formátu: (hvězdička je jedno bliknutí. poddtržítko mezera)

dlouhé bliknutí_****_****_****_****_dlouhé bliknutí(nyní se kód opakuje)

Teď důležitá věc - tabulka kódů:

1211 - Napětí baterie mimo povolený rozsah
1212 - Vadný spínač volnoběhu nebo závada v jeho obvodu
1213 - Vadný spínač plného otevření škrt. klapky nebo závada v obvodu
1214 - Vadné čidlo teploty motoru
1221 - Vadná váha vzduchu nebo její obvod
1222 - Vadný nastavovač volnoběhu nebo jeho obvod
1223 - Hodnoty z lambda sondy mimo rozsah korekcí
1224 - Vadná lambda sonda nebo její obvod
1225 - Vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu
1243 - Vadné relé palivového čerpadla
1244 - Vadný ventil odsávání výparů paliva
1251 - Poškozená data v EPROM(vadná řídící jednotka)
4444 - Nenalezena žádná závada

Vnímavější již snad chápou interpretaci kódů, pokud ti diag vyblikala vzorový kód jaký jsem napsal nad tabulkou, můžeš si blahopřát, vše je v pořádku. Kód se skládá ze čtyř bloků přičemž každý určuje počtem bliknutí jednotlivá čísla u tabulky závad. Pokud bude vadné čidlo teploty motoru bude to vypadat takto: dlouhé bliknutí_*_**_*_****_dlouhé bliknutí a nyní se kód do nekonečna opakuje dokud zase na 5 sekund nepodržíš tlačítko, pak se buď začne vypisovat další závada anebo LED začne pomalu dlouze blikat což znamená že žádná další závada není zapsána. Paměť závad se dá vymazat tak že tlačítko podržíš 10 sekund. Pak vypneš/zapneš klíček a pokud spustíš diag tak ti vybliká žádné závady.

Další režim je testování elektromechanických prvků systému, inicializuje se takto:
1 zmáčkneš tlačítko a držíš zmáčklé
2 zapneš klíček
3 po 5sec pustíš tlačítko

Po otevření kapoty uslyšíš cvakat vstřikovače, pokud teď tlačítko na 5 sec zmáčkneš začne se testovat nastavovač volnoběhu(přejíždí od min do max otevření), při dalším zmáčknutí začne cvakat ventil zpětného odsávání par.

Až zase někdy potlačím svůj bezmezný kopr tak popíšu jak u Motronicu ML4.1 zrušit lambda regulaci bez negativního dopadu na spotřebu a tím možnost bez náhrady odstranit lambdasondu a i katalyzátor.

//edit: Při psaní tohoto příspěvku padlo jedno Starobrno Medium 11°, neumřelo žádné zvíře a netrpěla žádná Alfa :)

PříspěvekNapsal: 15 čer 2008, 10:57
od Pchavli
BRAVO !!! Krásná práce! 8) 8) 8) 8) 8) 8) Ostatní velice ocení!

PříspěvekNapsal: 15 čer 2008, 17:07
od .mycTD
jj, konecne nejakej smysluplnej prispevek 8)

PříspěvekNapsal: 15 čer 2008, 17:26
od michaldawn
8) 8) 8)

PříspěvekNapsal: 16 čer 2008, 17:12
od Feri
zlatý český ručičky si dokážou poradit se vším. Doufám že moje Slovensko - Maďarsko - Polské to zvládnou taky.

PříspěvekNapsal: 19 črc 2008, 13:37
od Palda164
Sejny

Nefungoval by náhodou tento systém i na Alfu 164, tedy ještě rozdělovačovou 1989????

PříspěvekNapsal: 19 črc 2008, 15:43
od lukee
Nemáte někdo podobný trik na Twin Sparky 16V? :)

PříspěvekNapsal: 19 črc 2008, 16:15
od Pchavli
lukee píše:Nemáte někdo podobný trik na Twin Sparky 16V? :)


Ty už snad přečte každá moderní diagnostika.
V tomhle to mají 33káři složitější

PříspěvekNapsal: 21 črc 2008, 23:33
od Kuba
neda se stim neco zkazit? :D