Vše o renovacích starších Alfin, včetně motorů. Vaše postřehy, zkušenosti, ...
Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI
od zde » 29 bře 2013, 22:42
finally got the timing belt done.
im no mechanic so i did thid the cowboy way as i didnt have the proper tools. the 5mm bar and crank pin.
so this is how it got done. tip ex some marks incase anything moved.
put some clamps to keep belt in position as i changed tensioner. i know your thinking what the hell is this boy up too lol.
new tensioner fitted and original timing belt i cut in half. outer half removed.
new timing belt pushed half on
old half of belt cut off and new fully pushed on
so there you go, cowboy timing belt fitting for dummies. nothing moved and everything works as it did before. lol
-
zde
- 3,0V6
-
- Příspěvky: 2367
- Registrován: 11 lis 2009, 20:22
-
od Ladin164QV » 02 dub 2013, 21:00
Taky nechapu co porad vsichni maj s tema pripravkama...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Bába2)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Vždycky všechno OFF...
-
Ladin164QV
- 1,8 TS
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 06 črc 2009, 08:06
od .mycTD » 07 dub 2013, 17:07
ROFL!
166V6
Che cosa si può fare...
-
.mycTD
- zender member
-
- Příspěvky: 7556
- Registrován: 13 čer 2007, 10:25
- Bydliště: 8ЯИ0
-
Zpět na Renovace Alf, motorů (Renovations, repairs of engines etc.)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků